World of Warcracft : Cataclysm İle Gelen Yenilikler

Ağustos 26, 2009 at 1:31 am Yorum bırakın

12 milyon civarında kullanıcıya sahip dünyanın en büyük MMORPG‘ si World of Warcraft‘ ın 3. genişleme paketi Cataclysm ile birlikte gelen yeniliklerle ilgili detaylı bilgi bu yazıda!

– Spoiler uyarısı! –

Tarihi bir kötülük Deepholm‘de, Elemental Boyut‘un toprak alanında uykuda bekliyor.

“Lanetlenmiş ejderha Deathwing tenha bir sığınakta Azeroth‘a karşı olan son savaşından kalan yaralarının iyileşmesini beklemişti, ve dünyayı eriyik ateşten tekrar şekillendirmek için zamanının gelmesini bekliyordu.

Yakında Deathwing the Destroyer Azeroth‘a dönecek, ve onun Deepholm‘den arkasında kıtalararası bir yara bırakarak yükselişi dünyayı parçalayarak. Horde ve Alliance Afet‘in merkez üssüne yarışırken Azeroth‘un krallıkları güçte sismik kaymalara, elementler arası bir savaşın ilk kıvılcımlarına ve yaralanmış, kırık dünyalarını mutlak yıkımdan kurtarmak için alışılmamış kahramanların yükselişlerine tanık olacak.”

World of Warcraft‘ın yeni ek paketi olan Cataclysm‘de unutulmuş karanlık tehditler Azeroth‘u ele geçirmek için bir afet gibi üzerimize çökecekler.

Level Sınırı
Bu ek pakette level sınırı öncekilerin aksine 10 değil 5 artarak 85 olacak.

Bu Blizzard‘ın level 100 sınırına ulaşmadan önceki boşlukta ek paketler için daha fazla yere ihtiyacı olduğunu düşündürüyor. Level atlamanın daha kısa sürmesi (aşağıda belirtilen yenilenen bölgelerin karakter geliştirme sürecini kısaltıp kolaylaştıracağı da hesaba katılırsa) yeni bir ırktan karakter geliştirmeyi hem yeni hem de eski oyuncular için daha ilgi çekici hale getiriyor.

Önceki ek paketlerin aksine level 80’den 85’e geçmenin büyük bir olay olması hesaplanıyor, yani bir level atlamak size önünüzde daha 4 level olmasından ziyade önemli bir şeyler ifade edecek.

Yeni Sınıflar

Cataclysm ile birlikte yeni sınıf yok, bunun yerine Blizzard var olan ırk-sınıf kombinasyonlarını geliştiriyor. Bunların bazıları zaten 3.2.2 Test Realm(PTR)‘lerde belirlenmişti. Bu kombinasyonların listesi:

* Human Hunter
* Orc Mage
* Night Elf Mage
* Dwarf Mage
* Blood Elf Warrior
* Dwarf Shaman
* Undead Hunter
* Tauren Paladin
* Tauren Priest
* Gnome Priest
* Troll Druid

Yeni Irklar

Afette yaşanan olaylar 2 yeni ırkın kendine dostlar bulma çabalarına sahne olacak, Horde için Goblinler, ve Alliance için Worgenler.

Goblinler

Deathwing tekrar goblinlerin köleliğine ihtiyaç duyar. Bu teklifi reddedemeyecek olan goblinler onun tarafından köleleştirilir fakat büyük bir grup direnir. Afet ile eski memleketleri yerle bir olunca Barrens kıyılarından çok da uzakta olmayan bir adaya kaçarlar. Kendilerini toparlamaya çalışırken bir Alliance gemisinde tutsak olan bir Orc’a rastlar ve onu kurtarırlar. Bu Orc’un Thrall’un ta kendisi olduğu ortaya çıkar, ve Thrall buna karşılık olarak goblinlere Horde içinde bir yer teklif eder. Bu olaylara ve Goblinlerin tarafsızlıktan vazgemelerine oyun içinde bir quest serisi sayesinde birinci elden tanık olunabilecektir.

Worgen

Afet Greymane Duvarı‘nı yıkar, ve Gilneas krallığına neler olduğu günışığına çıkar. Worgen laneti ortamda yer etmiş olduğu halde bu insanlar kurtlara dönüştüklerinde akıl ve mantıklarını koruyabilecekleri kısmi bir çözüm, bir çare bulmuşlardır. Gilneas‘tan dışarı çıkmayı göze alarak Alliance‘tan yardım isterler, ve Afet’in yeni tehditleriyle savaşmak için ona katılırlar.

Gilneas bölgesinde krallığın dünyadan kopuşu ve günümüze gelişini göstermek için Phasing sistemini (Death Knight başlangıç bölgesibi hatırlayın) yoğun bir şekilde kullanacak.

Worgen‘lerin 2 formu olacak, Worgen formu ve Human formu. Oyuncular bu formların görünüşlerini kendilerince özelleştirebilecekler.

Titanların Yolu(Path of the Titans)

Bu yeni sistem ile oyundaki Major ve Minor Glyph‘lere üçüncü olarak Ancient Glyph‘ler ekleniyor. Yeni ek meslek olan Arkeoloji ile elde edilebilecek Ancient Glyph‘lerin kullanılabileceği 10 slot var, fakat diğerlerinden farklı olarak bu Glyph‘lerin ne Inscription yeteneğiyle ne de karakterinizin sınıfıyla uzaktan yakından alakası olmayacak. Oyundaki gidişatlarına göre 6 Titan (Aman’Thul, Eonar, Norgannon, Khaz’Goroth, Aggramar ve Golganneth) yolundan birini seçip onu takip ederek Glyph slotlarınızı açabilecek olan oyuncular, her yolun birden fazla seviyesi olduğunu ve her seviyenin karakterlerine küçük katkılarda bulunduğunu görecekler.

Yeni Meslek: Arkeoloji (Archaeology)

Bu meslek ile ilgili henüz çok fazla açıklama yapılmadı, bilinen tek şey Ancient Glyph‘lerle, dolayısıyla Titanların Yolu‘ndaki ilerleyişiniz ile ilgili olacağı ve tıpkı balıkçılık (fishing), aşçılık (cooking), veya ilkyardım (first aid) gibi bir ikincil meslek olacağı.

Yeni Stat: Mastery

Karakter gelişimine pasif olarak katkuda bulunmak için eklenen bu stat diğerlerinden biraz farklı çalışıyor. Nesnelerden, enchantlardan veya soketlerden değil, talentlerden kazanılan Mastery, karakterinizin hangi yöne meyilli olduğuyla alakalı olarak gelişecek. Assassination Rogue‘ların Assassination ağacında harcadığı puanlarla orantılı olarak zehirlerle verdikleri zararın artması, Beastmaster Hunter‘ların aynı şekilde evcil hayvanlarının verdiği zararı artırabilmeleri, veya Blood Death Knight‘ların Blood ağacındaki puanları arttıkça kendisini daha iyi heallayabilmesi bu stat için birkaç iyi örnek teşkil edebilir.

Yeni İçerik

Cataclysm, yeni bir kıta içermek yerine eskiden kullanılmayan bölgeleri açan ve varolan bazılarını yenileyen ilk ek paket olacak.

Azeroth’un Yenilenmesi

Deathwing ve Azshara tarafından getirilen bir afet bildiğimiz Azeroth‘un yüzünü değiştirecek. Cataclysm ile gelen yeni içeriğin çoğu Phasing sistemi ve günlük questlerle Azeroth‘un yenilenmiş formunu oluştururacak. Klasik bölgelerdeki çoğu quest karakter geliştirme sürecini kolaylaştırmak adına tekrar tasarlanacak. Yenilemeyle oyunculara çok daha büyük oranda hikayesel bir gidişat ve ilerleyişin hissedilişi sunulacak ve bazı bölge ve instance‘lar buna uymak için esaslı değişimlerden geçecekler.

* Barrens iki farklı level kuşağı için ikiye ayrılacak
* Azshara düşük seviyeli (~10-20) bir bölge olacak.
* Thousand Needles gibi bazı bölgeleri su basacak.
* Durotar harap olacak, ve Orgrimmar yıkımın eşiğine gelecek. Ek paketin gidişatı süresince yeni bir Orc şehri yapılacak
* Gnomeregan da ek paketin bir parçası olacak ve Gnome‘lar başkentlerini tekrar ele geçirecek
* Wailing Caverns druidlerin büyüleri sonucunda bereketli tropik bir bölgeye dönüşecek.
* Blackrock Spire patlayacak ve Blackrock dağlarının yeni bir versiyonu ortaya çıkacak, ayrıca Ragnaros‘un geri dönmesi bekleniyor.

Afetin neticesinde ufukta görünen yeni çatışmalar sebebiyle yeni açık alan PvP bölgeleri (Wintergrasp gibi) ortaya çıkacak.

Azeroth’ta uçmak

Eastern Kingdoms(doğu) ve Kalimdor(batı)’un yeniden tasarlanmasının bir parçası da uçan bineklerin buralarda kullanılabilmesi olacak.

Yeniden Tasarlanan Klasik Zindanlar

Onyxia’s Lair‘in 3.2.2 yamasıyla yeni tasarımına kavuşması sadece bir ilk adımdı. Level atlama işinin çoğunun Azeroth‘un yenilenmiş bölgelerinde geçeceği için bazı eski zindanların da oyuncuların 80-85 arası gelişimine katkıları olacak.

Kapalı Bölgeler ve Zindanlar

Kalimdor ve Eastern Kingdoms‘a uçan bineklerin eklenmesi ve bir sürü bölgenin yenilenmesiyle eskiden ulaşılamayan veya tamamlanmamış olan bölgelerin çoğu oyunculara açılacak. Bu bölgeler 80-85 arası yeni içeriğin çoğunu kapsayacak. Bunların bazıları:

* Hyjal
* Gilneas – Worgen başlangıç bölgesi.
* Uldum

Kezan ve Undermine gibi bazı eski Goblin topraklarının Cataclysm dahilinde olup olmayacağı henüz kesin değil, fakat Afet sebebiyle denizden bazıları devasa deniz kaplumbağaları ve balinaların sırtında olmak üzere adalar yükselecek.

Yeni Battleground Sistemi

Artık zaferle sonuçlanan Battleground‘lardan Arena puanları ve reytingleri kazanılabilecek, kayıplarda ise bir zarara uğranmayacak.

Yeni Guild Sistemi

Artık guildler de deneyim kazanıp seviye atlayabilecekler, hatta her guildin yöneticisi tarafından belirlenen talent ağaçları olacak. Guildler için deneyim (experience) kazanmanın başlıca yolları; üyelerin seviye atlamaları, boss‘ları öldürmek, ikincil meslekleri geliştirmek, PvP zaferleri ve hatta üyelerin reputation seviyeleri olacak. Kazanılan her guild seviyesi bir talent puanı verecek, ve bu talentler tüm guildi etkileyecek, örneğin bazı büyülerin ek madde gereksinimlerini kaldırmak, düşen altın oranını artırmak, tüm raid’i summonlamak, wipe sonrası toplu diriltme, bosslardan düşen altın miktarının bir kısmını otomatik olarak guild bankasına göndermek vs. Guild talentları sıfırlanabilecek. Guild level 20’ye ulaştığında ise experience para birimi görevi görüp üyeler için binekler, özel ikincil meslek planları, bayraklar, iksirler, nadir bulunan ek maddeler ve guild talentlarını sıfırlamak için kullanılabilecek. Bahsi geçen planlar veya benzeri nesneler guild terkedildiğinde guild bankasına dönecek.

Reklamlar

Entry filed under: Haberler. Tags: , , , , , , , .

GreaseMonkey ile Rapidshare linklerini kontrol etmek Tek klavye & mouse ile birden fazla bilgisayarı kontrol etmek

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Bağımsız Sinema Dergisi.
Pardus... Özgürlük İçin...

Kategoriler


%d blogcu bunu beğendi: