Spawn Labs ile her yerde oyun oynayın

Eylül 16, 2009 at 8:06 am Yorum bırakın

İnternet teknolojilerinin de hızla gelişmesiyle özellikle bu aralar çok gündemde olan bir konu Cloud Computing. Cloud Computing olaya verilen çok genel genel bir isim ve kapsamı çok geniş fakat Spawn Labs gibi canlı oyun yayınını da sanıyorum bu alan içine sokabiliriz. Spawn Labs kendi donanımı sayesinde yüksek hızlı bir bağlantı yardımıyla internete bağlı bir bilgisayardan konsolunuza bağlanıp canlı olarak oyun oynayabiliyorsunuz.Hem teoride hem pratikte ülkemiz için mümkün görünmeyen bu sistem zaten yurtdısında da henüz beta aşamasında. Başta OnLive ve OTOY gibi canlı oyun servisleri(Live Game Streaming) olmak üzere benzer tüm sistemler henüz sadece Amerika dahilinde beta aşamasında. Mevcut internet bağlantımızla oynayabilirmiyiz, ping, latency durumları ne olur falan gibi matematiği bi kenara bırakırsak sistem oldukça güzel. Bu sistem sayesinde servislere üye olarak yüksek bir donanım gerektirmeden video yayını izler gibi oyun onayabileceğiz(lafın gelişi, bizde zor). Zaten örneğin OTOY kendilerine özgü bi yayın sistemiyle bu servisi sağladıkları için veri iletiminde herhangi bi gecikme olmayacağını idda ediyor(e iyi de canlı yayını bile canlı izleyemiyoruz?).

Sorgulamayı bir kenara bırakalım ve sistemin nasıl işlediğine geçelim. Spawn Labsın kendi donanımı olduğundan bahsetmiştim. Bu set Spawn HD-720 ve Spawn Gamepad Adapter dan oluşuyor. Spawn HD-720, bildiğimiz decoder mantığına yakın çalışan, konsola bağlayacağımız cihaz. Spawn Gamepad Adapter ise bilgisayarımız ile konsolumuzun gamepadi arasındaki bağlantıyı sağlayacak olan cihaz. Sistem, konsola bağlı cihazın konsolu olduğu gibi bilgisayarınıza göndermesi, bilgisayarınızın da bastığınız tuşları gerçek zamanlı olarak konsola göndermesi mantığıyla çalışıyor. Ben hala anlamadım nasıl gecikme olmayacak ama yakın zamanda görürüz.

Şimdi Spawn Labs’ in bu sistemi ile yapabileceğimiz şaka gibi aktivitelere gelelim.

Diyelim ki evdeyiz ve TV’ yi biri kullanıyor. Biz konsolu açıp bilgisayarımıza geçiyoruz ve oyuna başlıyoruz. Üstelik kendi ağımızda olduğumuz için çok daha rahat oynayabiliyoruz çünkü bandwidth oldukça geniş. Gençler için, parayı maç izlemek isteyen baba ve dizi izlemek isteyen anneden temin etmeniz tavsiye edilir.

Arkadaşımızla birlikte oyun oynamak istiyoruz ama kendisi teşrif edemiyor. Bizde bu sistem sayesinde ona giriş izni tanıyoruz ve kendisi bilgisayarına Spawn Player kurarak oyuna katılabiliyor. Artık kimse arkadaşı gelecek diye odasını toplamak zorunda kalmayacak.

Wireless genişbant bağlantı olan bir kafede, yolda, molada, biyerlerdeyiz ve canımız feci şekilde oyun çekti. Laptopımızla Spawn Player yardımıyla konsolumuzu uzaktan açıp oyun oynayabiliyoruz. Birilerinin bu 3G olayını sağlamlaştırması lazım.

Yukarıdaki maddelere benzer olarak eğer hem arkadaşımız hem biz evde değilsek ikimiz de Spawn Player aracılığıyla konsolumuza bağlanıp oyun oynayabiliyoruz. İşte bu özellik muhtemelen farklı konsol kafelerin oluşumuna yol açacaktır diye düşünüyorum. Yüksek bağlantı sahibi bir ev dolusu XBox 360 ve hosting alır gibi konsol kiralayan insanlar, korkunç.

Son olarak benim en kullanışlı bulduğum özellik: Uzaktan izleme. Arkadaşlarımız Spawn Player kurarak bizim oyunumuzu izleyebilecekler. Böylece bizde “3 gol attım 5 tur yarıştım” şeklinde değil, canlı olarak hava atabileceğiz. Ne mutlu.

Bir de bu sistemle ilgili video koymuş Spawn Labs.

Playstation 3, Playstation 2, Xbox 360, Xbox ve GameCube destekleyen bu sistem ile 720p çözünürlükte 30 Fps’ ye kadar yayın mümkün. Tabi yüksek kalite yayın için 3 Mbps ile 5 Mbps arası bağlantı gerekiyor. Eğer LAN üzerinden oynayacaksak sağlıklı bir şekilde 30 FPS 720p görüntü elde edebiliyoruz.

Yüksek PC konfigürasyonu istemediğinden bahsettim ama, bu netbook ya da bazı laptoplar kadar düşük sistemlerde de onayabileceğiniz anlamına gelmiyor. Hepsinden önce en azından 720p video oynatabilecek kapasitede bir bilgisayar sahibi olmalısınız. Spawn Labs kesinlikle en az 2 çekirdek işlemci olmasını söylüyor.

Son olarak bu ürünün fiyatına gelecek olursak, bize minimum 230 dolara mal oluyor. 199$ Spawn Labs HD-720 için, ve 30$ da konsolumuza uygun pc-gamepad adaptörü için. Eğer birden fazla gamepad kullanacaksanız birden fazla adaptör almanız gerekiyor tabi ki. Ben denedim, alışveriş sistemi henüz çalışmıyor. Galiba site bile beta aşamasında =).

Ek olarak belirtmek istedim OTOY ve OnLive Spawndan biraz daha farklı çalışıyor. İzlemek isteyen olursa burda OTOY’ un bir demosu var.

Reklamlar

Entry filed under: İnceleme. Tags: , , , , , , , , , , .

XBox 360 Modern Warfare 2 Bundle Hangi Web Tarayıcısını Kullanıyorsunuz?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Bağımsız Sinema Dergisi.
Pardus... Özgürlük İçin...

Kategoriler


%d blogcu bunu beğendi: