Hackintosh ile Snow Leopard Yükleme

Eylül 17, 2009 at 12:46 am 46 yorum

Geçenlerde Snow Leopard‘ın yayınlanması ile PC’lere nasıl yükleneceği internette dolaşmaya başlamıştı; ama malesef bu yöntem pek de kolay değildi.Yeni yayınlanan kılavuz bize basit bir şekilde Snow Leopard‘ı nasıl PC’mize yükleneceğini göstermekte.

Gereksinimler:

  • Stabil bir Mac OSX kurabilmek için, öncelikle donanımımızın desteklemesi gerektiğini unutmamak gerekir.Buradan desteklediği donanımlara bakarbilirsiniz.Newegg‘in oluşturduğu PC listesine buradan ulaşabilirsiniz.
  • USB Flash Bellek (en az 8 GB’lık)
  • Mac OS X Snow Leopard DVD’si (Amazon.com‘dan sipariş verebilirsiniz.)
  • USB Diski hazırlamak için başka bir Mac (Bu işin zor kısmı malesef.)
  • EP45UD3p yükleme paketi (Buradan indirebilirsiniz.)

Önemli Not: Eğer 8GB ‘lık USB Flash belleğiniz yok veya elinizin altında Mac yok ise USB Flash bellek ile yükleme yapmanız gerekmez, eğer elinizde DVD DL bir medyan var ise bununla da kurulumu yapabilirsiniz, Çift katman bir DVD’e yazmanız gerekiyor çünkü kurulum için gereken dosyalar ortalama 7GB. 8 GB USB Flash belleği olmayanlar veya anakartının belleği tanımama gibi  sorun yaşayanlar yazdırıp, kolayca 2. aşama olan Snow Leopard yükleme kısmından devam edebilirler.

Flash Belleği hazırlama

Öncelikle flash belleğimize Snow Leopard işletim sistemini kopyalamakla başlayacağız.Bu işlemde kullanmak üzere bir Mac’e ihtiyacımız var.Malesef flash belleğe sadece işletim sistemini kopyalamak yetmiyor, onu aktive etmek ve kurulum için bazı Mac dosyalarını da içine atmamız gerekiyor.

Mac’den Disk Utility programını açalım. (/Applications/Utilities/Disk Utility) USB belleğimizi formatlayıp, Mac OS X Extended (Case- sensivite, Journaled) şeklinde bölümleyelim.Aşağıdaki kılavuzda yapmanız gerekenler açıkca belirtilmiştir.

Sonrasında, DVD’yi flash belleğin içine kopyalamamız gerekmekte.Bunun için önce DVD’imizi seçip New Image butonuna basıyoruz, İmaj dosyasını kaydetmek istediğimiz konumu seçip işlemi tamamlıyoruz.

Sonrasında, flash belleğe kopyalama işlemine geçiyoruz.Bunun için flash belleği seçip Restore seçeneğine tıklıyoruz.Oluşturduğumuz .dmg uzantılı dosyayı Source sekmesine sürükleyip bırakıyoruz.

Destination olarak flash belleğimizi gösteriyoruz ve Restore butonuna basıyoruz.İşlem biraz uzun sürüyor.

Şimdi geldik biraz karışık kısma flash bellek takılı olduğundan emin olduktan sonra Terminal‘i açıyoruz (/Applications/Utilities/Terminal) ve aşağıdaki komutu giriyoruz.

diskutil list

Mac’e bağlı olan diskler yukarıda sıralandı.Bize lazım olan içlerinden flash belleğimizi bulup kodunu bir yere not etmek, ekran görüntüsüne baktığımızda, /dev/disk2 olarak gözüken ve disk2s2 konumlandırılmış kısım (sizde farklı olabilir.)

Sonrasında Chameleon‘un sitesine girip son sürümünü ediniyoruz (Chameleon-2.0-RC2-r640) indirdikten sonra, kolay ulaşabileceğimiz bir yere koyuyoruz örneğin; masaüstü.

Terminal‘e geri dönüp i386 klasörüne giriyoruz.Aşağıda örnek var; girmek için cd komutunu kullanıyoruz.

cd /Users/kullanıcıadı/Desktop/Chameleon-2.0-RC2-r640-bin/i386/

Eğer komutlarda kafanız karıştı ise cd yazıp arkasından i386 ‘nın klasörünün komut satırına sürükleyip bırakmanız yeterli.

Bu klasörü flash diskimize kopyalamamız gerekiyor.Bunun için;

sudo fdisk -f boot0 -u -y /dev/rdisk2

komutundan yararlanıyoruz. Siz disk olarak kendi bölümünüzü yazmanız gerekmekte.Bu basamağı yanlış yapmanız dahilinde süreç düzgün işlemeyecektir.Şifrenizi girip onayladıktan sonra.

sudo dd if=boot1h of=/dev/rdisk2s2
komutunu size uygun olarak giriyoruz.Sonrasında flask belleği bootable yapmak için dosyayı buradan indirmemiz gerekmekte.Bootloader’ı flash belleğimize yerleştirmek için aşağıdaki kodu giriyoruz.
sudo cp /Users/kullanıcıadı/Desktop/boot /Volumes/HackintoshInstall
Son olarak buradan Extra.zip’i indiriyoruz.Zipten çıkartıp flash belleğin içersiden Extra diye yarattığımız klasörün içersine atıyoruz.İşlemler sonucunda flash belleğimizin son durumu aşağıdaki gibi olmak zorundadır.
Mac ile olan işimiz bitti, şimdi kuracağımız PC’nin BIOS’unu ayarlayıp kuruluma geçeceğiz.BIOS’u doğru ayarlamamız sonucunda Snow Leopard sorunsuz olarak kurulmaktadır, birkaç değişiklikle kurulum için hazır hale getiriyoruz.
https://i0.wp.com/cache-foo-02.gawkerassets.com/gawker/assets/images/17/2009/09/500x_IMG_3236.jpg
Çoğu gitti, azı kaldı..

Snow Leopard yüklemesi
Flash belleğin BIOS’da açılış sırası olarak 1. olduğuna dikkat etmekte fayda var, yoksa bilgisayarınız flash belleği açılış için görmez ve yükleme gerçekleşmez.Bundan emin olduktan sonra kuruluma geçiyoruz.

https://i0.wp.com/images.clipartof.com/small/22160-Clipart-Illustration-Of-A-Yellow-Emoticon-Face-Wearing-A-Party-Hat-And-Blowing-On-A-Noise-Maker-At-A-Party.jpgYukarda hızlı bir kurulum görmekteyiz, dikkatli izleyip önemli yerleri kaçırmayalım. Yukardan Utilities‘e gelip Disk Utility‘e giriyoruz.Buradan Mac’ı yüklemek istediğimiz diski seçiyoruz. Partition kısmına gelip 1 Partition olarak ayarlıyoruz ve Mac OS X Journaled‘ı seçiyoruz. Case Sensitive seçmeyin, ilerde bazı programlarda sorun yaşatabiliyor örneğin Adobe‘de.Aşağıdan Options‘a tıklayarak GUID Partition Table seçiyoruz ve Apply diyip onaylıyoruz.İşlem bittiğinde Disk Utility‘i kapatın ve devam diyerek yüklemeye geçin.Mac’ı kurmak istediğiniz sabit diski seçin.Süreç bittiğinde makine kendini yeniden başlatacak ve açılışta Snow Leopard sizi karşılayacak:)

Birkaç Ayar..

Kext Utilites‘i buradan indirin, ayrıca ses için gerekli olan kext dosyasını da buradan indirin.Kext Utilites, Mac için sürücü programıdır, sayesinde sürücüleri sisteme yüklememizi sağlar.Ses sürücünü indirdikten sonra ALC889.Fix.kext dosyasını programın içine sürükleyin.İşlem sonunda tekrardan Disk Utility‘ı açalım(/Applications/Utilities/Disk Utility) ve sabit diskimize gelip Repair Disk Permissions diyelim.

Nihayet Snow Leopard Hazır.Şimdi bakalım, hemen hemen aynı özelliklerdeki Mac ve PC fiyat karşılaştırması ne durumda.

Fiyat Karşılaştırması

http://itsfood.files.wordpress.com/2007/04/macpro.jpgMac Pro

Intel Xeon Quad-Core 2.26 GHz 8MB
3 GB DDR3 1066 Mhz
640 GB SATA HDD
DVD-RW Double Layer
NVIDIA GeForce GT 120 512 MB DDR3 Ekran Kartı
Fiyat: 5.500,18 TL

https://i1.wp.com/www.watercoolingmatrix.net/CASES/Coolermaster/CM690/coolermaster_rc690_flipped_cropped.jpg
Hackintosh PC

Intel Core i7 920 2.66 GHz 8 MB
Gigabyte EP45-UD3LR
4 GB OCZ 1066Mhz DDR2
Zotac GTX 260 896 MB 448 Bit
WD 500 GB SATA HDD
Samsung DVD-RW Double Layer
Cooler Master RC690
Fiyat: 1.835,06 TL
Scotty koş! Atılgan’a Mac kurcaz..
Entry filed under: Nasıl Yapılır. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Fırsat:Canon 500D 1.669TL Nokia Booklet 3G Netbook’un ilk görüntüleri

46 Yorum Add your own

  • 1. angelflare  |  Eylül 18, 2009, 4:52 am

    diyelim ki mac yok ama hackintosh var, ozaman yine usbden kurulum için mace ihtiyaç duyarmıyız yoksa hackintoshla da işimizi halledebilirmiyiz. eğer önemli olan os x sistem dosyaları ya da dosya formatı falansa ideneb ya da iatkos falan da iş görür sanırım.

    Cevapla
  • 2. misafir  |  Eylül 23, 2009, 3:24 pm

    hackintosh olması yeterli

    Cevapla
  • 3. Offf  |  Ekim 2, 2009, 9:23 pm

    bütün söylenenleri yaptım fakat elmada takılıyor ve restart ekranı çıkıyor, acaba nerede hata yaptım ?

    Cevapla
    • 4. Hepa  |  Ekim 2, 2009, 10:34 pm

      Hata büyük olasılıkla kurulum dosyalarının yanlış ayarlanmasından dolayı olabilir, kurulum dosyalarını tekrardan düzenleyip denerseniz belki sorun çözülür.Başka bir sorunun kaynağı ise bios’dan dolayı olabilir, sata diskinizi doğru konumlandırmanız gerekli.Sistem özelliklerini yazarsanız daha belirgin bir şey söyleyebilirim.Bu hata genelde Kernel hatalarında alınır çünkü, yükleme veya öncesinde bir hata ile karşılaşıldığında çıkar.Büyük olasılıkla donanımınız ile ilgiili olabilir, ses kartı veya tv kartınız varsa çıkartıp deneyin, sorununuz bu yüzden olabilir.

      Cevapla
    • 5. refah  |  Ekim 10, 2009, 10:06 pm

      dvd rom u girişini geğiştir. muhtemelen ondan dolayı. aAynısı başıma gelmişti. DVD Romu takılı olduğu slottan çıkarıp hemen yayındakine taktım ve elmanın üzerindeki X işaretinden kurtuldum.

      Cevapla
  • 6. rusiyar  |  Ekim 3, 2009, 1:34 pm

    Yukarıda anlatılanlar, USB disk olarak değil de bir disk masaüstünde image içinde yapılıp dvd’ye yazdırılınca olmuyor mu?

    Cevapla
    • 7. Hepa  |  Ekim 3, 2009, 3:57 pm

      Bu durum USB disk için ama aynı şeyi bootable DVD yaparakda yazdırabilirsiniz.Sonuç aynı olur.

      Cevapla
  • 8. Offf  |  Ekim 3, 2009, 2:49 pm

    Anakart – Gigabyte EP45-DS3L DDR2 1333 1xPCI-Ex Glan
    İşlemci – INTEL C2QUAD Q9550 2.83GHz 1333MHz 12MB 64BIT 775p
    Bellek – 4GB DDR2 HyperX 1066Mhz CL5 (5-5-5-15) (2*2GB)
    Ekran Kartı -SAPPHIRE ATI HD4890(256Bit)1GB DDR5 AVIVO16X

    Sistem özelliklerim, mac osx uzak biri değilik yaklaşık 6 yıldır işim gereği mac kullanıyorum ve az çok sistemindende anlarım, bilgisayarı yeni topladım. BIOS ayarlarını tam tarif edildiği gibi yaptım fakat yinede olmadı, biosu update etmem sorunu çözebilir belki ama daha denemedim sizin bir öneriniz var mı ?

    Cevapla
    • 9. Hepa  |  Ekim 3, 2009, 4:05 pm

      Bios’u update etmeniz belki sorunu çözebilir.Son sürüme yükseltirseniz sorun ortadan kalkabilir.Onun dışında birden fazla sabit diskiniz varsa, onları çıkartıp sadece Mac OSX’in yüklü olduğu diski sistemde bırakın bu şekilde belki açılabilir.

      Bu hatanın asıl nedeni, sürücülerin veya işletim sisteminin düzgün yüklenmemesinden kaynaklanıyor.Tekrar yüklemede yine sorun yaşadıysanız eğer işletim sistemini yüklediğiniz sabit diskten emin olun, kurulumu yaparken seçeceğiniz diskin tek bölüm olmasına dikkat edin.Bazen bu sorun olabiliyor.

      Ayrıca, ATi kartlarda sorun teşkil ediyor, özellikle yeni seri kartlar.Eğer onboard ekran kartınız var ise.ATi kartı çıkartıp deneyin.Yoksa ise aşağıdaki yöntemi deneyebilirsiniz.
      Öncelikle gerekli dosyayı
      buradan indirin.
      İçersindeki ATY_Init.kext dosyasını /Extras/Extensions ‘ bölümüne kopyalayıp, işlemleri tekrarlayıp tekrardan kurun.Sorunun çözülmesi gerekli.Malesef bu sürücüler 64 Bit destekli değil, yakında çıkacak sadece 32 Bit destekliyor.

      Bunları deneyip, olup olmadığı ile tekrar dönerseniz sorunun nerede olduğuna daha kesin birşey söyleyebiliriz belki.

      Cevapla
      • 10. Offf  |  Ekim 3, 2009, 5:48 pm

        Bu verdiğiniz dosyayı tam olarak nereye kopyalıcam, biraz daha açarmısınız…

  • 11. Hepa  |  Ekim 3, 2009, 6:15 pm

    Kurulum için hazırladığınız dosya paketinde Extra klasörünün içersine koymanız gerekmekte, sonrasında işlemleri tekrar ederek USB diski oluşturmanız ve tekrar yükleme yapmanız.Böylece ATi ekran kartının verdiği sürücü sorunu çözülebilir diye düşünüyorum.

    Cevapla
    • 12. Offf  |  Ekim 3, 2009, 7:22 pm

      Teşekkürler tekrar deneyip sonucu size bildiririm, malum yolum uzun :)

      Cevapla
      • 13. offf  |  Ekim 3, 2009, 10:32 pm

        Hepa biosu update ettim şimdi daha kötü oldu elma çıkıyor hemen ekran restart a düşüyor. bende pc için şu ilk çıkan leopardlardan var şu patch falan yüklenen onu update den önce yüklüyordu şimdi ondada kernel panic hatası veriyor !!! neden böyle oldu kahretsin… :(((

  • 14. Offf  |  Ekim 4, 2009, 12:22 pm

    denedim sonuç aynı, sanırım biryerlerde hata yapıyorum, biosuda geri döndüremedim, sitesinde sadece yeni versiyonunun dosyası var… Şimdi ideneb indiriyorum, belki onu yükleyebilirim bir denicem, macden farkı olmaz sanırım finalcut falan yükleyebilirim heralde ? yardımların için sağol…

    Cevapla
    • 15. Hepa  |  Ekim 4, 2009, 2:17 pm

      Evet, iDeneb ile Final Cut kullanabilirsin.10.5.6 versiyonuna kadar yükseltme yapabilirsin sadece 10.5.7 versiyonu olan Snow Leopard’a yükseltme yapamazsın.Onun dışında sorunsuzca sisteminde çalışacaktır.

      Cevapla
  • 16. Offf  |  Ekim 4, 2009, 5:57 pm

    Hepa müsadenle sana bir sorum daha olacak ama ideneb ile alakalı :). Cevap verirsen sevinirim. 1 Tb HDD var benim sistemde. 3 e bölünmüş durumda, birinde Xp kurulu, Mac Os kurulucak bölümü biçimlendirmedim, birinide depo yapıcam. İdeneb kuruluma geçiyor, disk utility den sadece xp nin yüklendiği bölümü görebiliyorum (Sanırım birincil olduğu için ) biçimlendirmediğim bölüm gözükmüyor.. Windows’ta da sadece mantıksal ve NTFS olarak biçimlendirilebiliyor yani fat32 yapamıyorum. Sence ne yapabilirim ?

    Cevapla
    • 17. Hepa  |  Ekim 4, 2009, 6:09 pm

      Genelde FAT bazlı verilerle NTFS bazlı verilerin bir arada bulunduğu diskler sağlıklı olmuyor.Aynı zamanda işletim sistemlerinin içersinden de bunları değiştirmek de sağlıksız.Bunun için GParted programını buradan indirip.CD’ye yazman gerekli, istersen sitesinden USB Disk için olanı da indirebilirsin.Sonrasında bilgisayarı yeniden başlatıp CD’den başlattığında program açılacaktır.Programın temeli her türlü disk formatına sabit diski çevirmek.Bunla farklı işletim sistemleri için diski bölebilir birleştirebilirsin.Bununla XP, Vista ve Mac OSX’i aynı anda yükleyen kullanıcılar var.

      Cevapla
  • 18. selam  |  Ekim 7, 2009, 9:52 pm

    ATI HD 4890 ekran kartını IPC 10.5.6’ya tanıtmayı başardım.Fakat Quartz Extreme hala Not Supported :) Birçok forumda dolaştım günlerdir ve kartı tanıtabildim fakat quartz extreme olmadan mac hiçbir işime yaramıyor. Final Cut kurucam fakat quartz extreme olmadan kuruluma müsade etmiyor. Şu olayı bir çözen sesimi duyan varsa bana yardım etsin lütfen.. !!

    Cevapla
    • 19. Hepa  |  Ekim 8, 2009, 7:53 am

      EFIStudio 1.0 programını indirip, com.apple.Boot.plist dosyasını bu programla açtıktan sonra.

      Kernel
      mach_kernel
      Kernel Flags
      cpus=1 -f
      Timeout
      5
      device-properties

      *1 olan değeri 4 ile değiştirirsen problemin çözülebilir.

      Cevapla
      • 20. selam  |  Ekim 8, 2009, 9:41 pm

        Yok dostum olmadı. Öyle bir satır yoktu zaten, ben oluşturdum bitane ama Quartz Extreme Not Supported…

      • 21. Me_HT  |  Ekim 11, 2009, 3:11 pm

        Bende de HD 4650 var 10.5.7 ‘de ilk kurulum yapılırken 3870×2 olarak sistemi açıyor (-x’siz). Sonrasında Aty_init.kext ‘de baktım 4600 seriesi vardı onuda kurdum böylelikle ekran kartımı 4600 serisi olarak tanıtı fakat bende aynı dertden müzdaribim qquartz extreme bir türlü düzelmiyor. Tamam stabil driver’ı yok piyasada ama bir çözümde yok herhalde :)

  • 22. Hepa  |  Ekim 12, 2009, 6:39 pm

    “Merhaba, öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Sayenizde dün akşam itibari ile snow Leopard’ı kurmuş bulunmaktayım (:

    Sistem özelliklerim;
    p35ds3l
    e2180
    1+1gb 667

    kurulumu tek seferde başarıyla tamamladım (sayenizde) ve şuanda tıkır tıkır çalışıyor. Fakat;
    2.0ghz işlemcim 1.3ghz
    667mhz ram’im 800mhz
    256mb ekrankartım 512mb görünüyor? Bunun nedeni ne olabilir, performan açısından sıkıntı yaratır mı? eğer yaratırsa nasıl düzeltebilirim?

    Bir şey daha sormak istiyorum izninizle; hackintos’umdan ses gelmiyor ): System Profiler’dan Audio sekmesine tıkladığımda sağ tarafta,

    Intel High Definition Audio:
    Device ID: 0x1458A002
    Audio ID: 12
    Available Devices:

    ve System Preferences dan Sound’a tıkladığım da da,

    no inout devices sound
    no output devices sound

    yazıyor? Sanırım çok soru sordum ama yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.”

    Sisteminizin stabilitesini Mac için üretilmiş olan test programları ile gözden geçirirsen rahat edersin.Böylece sadece kaydı yanlış mı yazılmış yoksa performansı da etkiliyor mu anlamış olursun.Ses genelde temel sorundu.Ses kartın onboard ise ona uygun olan ses sürücüsünü bulup kurman sorununu çözebilir.

    Cevapla
    • 23. yvzdag  |  Ekim 15, 2009, 4:17 pm

      Ya bu nasıl iş terminalde passworde kadar geliyorum orda hiç birşey yazdırmıyo anlamadım neden hata verdiğini…Yardımcı olucak olan varmı acaba…

      Cevapla
      • 24. crchasch  |  Ekim 21, 2009, 3:07 pm

        Dostum terminalde password yazarken, yazdıkların ****** şeklinde bile gözükmez. ekranda birşey yazmıyormuşsun gibi gözükse de sen doğru şekilde şifreni yaz ve enter’a bas kabul edildiğini göreceksin

  • 25. bursax  |  Ekim 28, 2009, 12:49 am

    Merhaba arkadaşlar.
    Şu andaBilgisayarımda iAtkos v7 sürüm hackintosh osx kullanıyorum. Driverlar konusunda çok uğraştım. Hatta halen tanıtamadığım nForce ethernet var. Sırf macos üzerinden internete girebilmek için ralink chipsetli bir usb wireless aldım. Onun driver ise replug driver. İlla ki sök-tak yapıyorum. Neyse, gelelim konuya. Snow Leopard kurulum imajı elimde var ancak bu yolu kullanarak kurmaktan korkuyorum. Çünkü yine aynı driver sorunları ile karşılaşacağımı düşünüyorum. Donanım bilgilerimi aşağıda belirttim. Benzer donanımlara kurulum yapan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    AMD 4400+ İşlemci
    MSI K9N Ultra Anakart NVIDIA® nForce 570 Ultra MCP (Ethernet nForce MCP55)
    Leadtek WinFast PX8600 GT TDH 512MB Ekran Kartı
    LINKSYS WUSB54GC USB Wireless (Ralink RT2501)

    Cevapla
  • 26. Hepa  |  Ekim 28, 2009, 9:38 am

    Açıkcası burda anakart büyük önem taşıyor, tam uygun olan bir anakart ile sorun çıkmıyor o yüzden tavsiye edilenlerin dışında biraz uğraştırıyor.Creative ses kartını tanıtmak için ben de çok çaba sarfettim ki internette .kext’lerini yayınlayanlar ve yapanlar da bi o kadar yorulmuşlar yaparken, 2 sefer kernel hatası verince malesef daha fazla denememiştim.Yakın zamanda daha yeni driverlar daha sorunsuz olarak piyasaya çıkacağını umuyorum.

    Cevapla
  • 27. Ahmet  |  Kasım 7, 2009, 5:41 pm

    Gereken herşeyi ayarladım; ama Snow Leopard’ı yüklüyeceğim bilgisayar USB’yi bir türlü görmüyorum. Takıyorum USB’yi ışık yanıyor. Fakat bilgisayarda gözükmüyor. Lütfen yardım edin…

    Cevapla
  • 28. bursax  |  Kasım 9, 2009, 12:00 am

    Ahmet, usb yi taktıktan sonra bilgisayarın anakart bios setup menusünden bilgisayarı usb bellekten başlatmak istediğini belirtmelisin. Yukarıdaki resimleri incelersen konuyu daha çabuk çözüme kavuşturabilirsin. Ama öncelikli olarak bilmen gereken şey anakartın usb den boot edilme özelliğine sahip mi? Eğer sahip ise anakartın bios setup menüsüne girip oradan yapmalısın. Anakart modelini yazarsan yardımcı olmaya çalışırım.

    Cevapla
    • 29. Ahmet  |  Kasım 9, 2009, 7:48 pm

      Bunların hepsini kontrol ettim, anakartımda böyle bir özelliğe sahip ama; taktığım usb orada yok. XP’yi açıp usbyi taktığım zamanda usbyi görmüyor bilgisayar. Sadece Mac’de görüyor. Sinir oldum. Başka fikriniz var mı?

      Cevapla
  • 30. Huseyin  |  Kasım 14, 2009, 5:34 pm

    Sistemi kurdum ancak sistem boot edilmiyo sanırsam chamelon kurulmadı. Tekrar kurdum ancak durum aynı

    Cevapla
  • 31. bursax  |  Kasım 16, 2009, 3:57 am

    Ahmet, öncelikle usb belleği macos için HFS+ olarak formatladığımızdan dolayı windows ortamında sadece disk yöneticisinde diski görürsün ama ona da müdahale etme şansın yok. Bilgisayarına usb belleği takıp boot ettikten sonra setup menüsüne giriyorsun. Boot priority olması lazım. Bunları genel bilgi olarak veriyorum. Ben henüz snow leopard yüklemeyi başaramadım. Ancak 10.5.8 e kadar çıkabildim. USB bellek takılı iken boot priority olan yerde bir seçenekte öncelikli aygıtın CD/DVD veya HDD seçebiliyorsun. yani ayrı cinslerden aygıtlar. (bazı anakartlarda usb bellek oradan seçilebiliyor) Ama bazı modellerde de cd/dvd veya hdd seçeceğin yerin altında ayrıca harddisklerin kendi aralarında hangisinin öncelikli olduğunu seçebileceğin bir kısım var. o kısımdan seçip kaydedip çıkarsan sorun yaşayacağını sanmıyorum. Bu dediklerimi bir kontrol et. Anakart marka ve model bilgini paylaşabilirsen menünün resimleri konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Cevapla
    • 32. ozan  |  Kasım 23, 2009, 7:17 pm

      Arkadaslar suanda ingilizce forumlarda arastiriyorum SATA DVD driver writer isteniyor Cd den kopyanin Harddrive a dogru yapilmasi icin.

      Cevapla
  • 33. Hepa  |  Kasım 23, 2009, 8:02 pm

    Arkadaşlar, rehbere eklemekte gecikmişiz, ama illaki USB Flash bellek ile yükleme yapmanız gerekmez, eğer elinizde DVD DL bir medyan var ise bununla da kurulumu yapabilirsiniz, Çift katman bir DVD’e yazmanız gerekiyor çünkü kurulum için gereken dosyalar ortalama 7GB. USB Flash belleği olmayanlar veya sorun yaşayanlar yazdırıp, kolayca 2. aşama olan Snow Leopard yükleme kısmından devam edebilirler.

    Cevapla
  • 34. bursax  |  Kasım 24, 2009, 1:36 am

    Hepa;
    Arkadaşlar yazma işlemini DVD DL disk üzerine yaparlarsa daha sonradan kurulum diskinin üzerine eklenecek olan dosyaları ekleyemezler. O zaman da flash bellek üzerinde yapılacak olan işlemleri önce imaj dosyası üzerinde yapıp daha sonra bütün işlemler bitince hazırlanmış olan image dosyasını DVD DL diske yazdırmak gerekir. 8GB usb belleği olmayanlar için söylüyorum. DL disk fiyatı 2,5 – 3 TL. Denemeğe değer. Ama unutmayın. Öncelikle flash belleğe yapılacak olarak anlatılan bütün işlemleri image dosyasının üzerinde yapıp daha sonra bu işler tamamlanınca DVD ye yazdırın. Bu arada diyeceksiniz ki sen yaptın mı? Malesef henüz Snow kurulumundan sonra elmayı göremedim….

    Cevapla
  • 35. Hepa  |  Kasım 24, 2009, 10:02 am

    Açıklamalara göre Snow Leopard DVD’den direk yüklendiğinde herhangi bir kırılma olmadan sistemini açabiliyor, ama her bilgisayarda kesin çalışması beklenemez.Yukarıda anlatılan 1. kısımda kopyalama işlemleri USB Flash belleğin başlatılabilir disk (bootable disk) olarak gösterilmesi ve sistem yüklenmesi içindir.Eğer DVD yazacaksanız, diğer sürümler gibi yükleme yapabilirsiniz, gerekli sürücü dosyalarını da yüklemeden sonra kurabilirsiniz.

    Cevapla
  • 36. Xsario  |  Aralık 10, 2009, 3:08 pm

    Hepa arkadaşım sitedeki açıklamalarla bilgisayarıma macosx snow kurmayı başardım fakat makinayı yeniden başlatınca mac kurulu diskten bir türlü boot ettiremedim sadece oluştırdıgımız flash bellekteki chamelon menüsünden mac yüklü diski gösterince snoew açılıyor acaba flash bellek kullanmadan direk diskten boot nasıl yapabilirim?

    Cevapla
  • 37. peyer9  |  Mart 14, 2010, 9:41 am

    kaç gündür uğraşıyorum ( idenb 10,5,8 – doctor iATKOS v7 – kalvay ) hepsini denedim ama açılmadı iATKOS v7 de ekran kartı sorunu vardı zannedersem kurulumdan sonra tam açılacakken ekran gidiyordu diğerlerindede donma falan oluyordu açılmıyordu. bildiğim ve araştırıpta bulduğum tüm yöntemleri denedim…..
    izafet.Com – Amd Için Hangi Mac Daha Iyi
    mac os x kurmya çok hevesliyim bana bu konda yardım ederseniz hayır duamı alırsınız. şimdiden teşekürler

    bilgisayarım

    CPU Türü QuadCore AMD Phenom X4 Black Edition 9850, 2500 MHz (12.5 x 200)
    Anakart Adı Biostar TA780G M2+ (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
    Görüntü Bağdaştırıcısı Sapphire Radeon HD 4850 (1024)
    rem 3 gb DIMM3: A-Data EXTREME DDR2 800+ 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)
    Anakart Çipseti AMD 780G, AMD K10
    Ses Bağdaştırıcı Realtek ALC662 @ ATI SB700 – High Definition Audio Controller
    Disk Sürücüsü ( 3 adet) SAMSUNG HD161HJ ATA Device (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)
    Ağ Bağdaştırıcısı Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

    Cevapla
  • 38. Roswalt  |  Mayıs 19, 2010, 5:23 pm

    boot dosyası silinmiş.tekrar upload edermisin ?

    Cevapla
  • 39. alico  |  Mayıs 19, 2010, 9:09 pm

    Çevremde hiç mac yok yok acaba bu usb içine atılan tüm dosyas yapsının kendisinin iso’su yokmudur.

    yani usb işlemlerin hepsi bittikten sonra bu usb nin kalıbını iso olarak atılmış bir kaynak varmıdır ?

    Cevapla
  • 40. Bluezzer  |  Haziran 5, 2010, 4:20 pm

    Bu d.l. kurulum dvd’sinin hazırlanmış hali yok mu? Veya iso hali. Varsa benimle paylaşır mısın?

    Cevapla
  • 41. bk-bk  |  Haziran 15, 2010, 12:49 am

    boot bayrağını değiştir.

    Cevapla
  • 42. Can Ucgoz  |  Ekim 6, 2010, 9:48 pm

    Merhaba, flash belleği bootable yapmak için gereken boot dosyasını rapidshare a upload etmişsin fakat o dosyayı kaldırmışlar. elim kolum bağlandı o stepte. tekrar upload etmen mümkün mü? ya da alternatif bir link verebilir misin?

    Cevapla
  • 43. ilhan  |  Kasım 17, 2010, 10:32 pm

    merhaba toshiba a505 6030 i7 işlemcili laptopum var buna kurabilirmiyim leopard

    Cevapla
  • 44. mehmet  |  Şubat 5, 2011, 1:40 am

    iyi günler

    asus m3a78-cm
    sapphire 3850 vga
    amd athlon x2 6000 3.0 ghz cpu
    4 gb ram OCZ

    sistemim için hangi hacintosh sürümünü ve hangi driverleri nasıl yükleyeceğimi anlatırmısınız.
    yardımınıza ihtiyacım var.
    lütfen

    Cevapla
  • 45. hakan  |  Şubat 12, 2011, 12:13 pm

    http://rapidshare.de/files/47928280/boot.html
    linki kırılmış, tekrar yükleyebilir misiniz?

    Cevapla
  • 46. ilhan  |  Haziran 3, 2011, 1:43 pm

    merhabalar, konu biraz eski ilgilenen varmıdır bilemiyorum ama yinede yazmadan gecemedim. Mac OS X lion virtual pc olarak HP bilgisayarımda kullanıyorum.Sadece bilgisayarımı MAC PC olmadan Hackintosh yapabilirmiyim diye.Mac pc nin Virtual ortamında yukarda dediniz durumları adım adım yapmaya başladım hiç bir sıkıntı yoktu CChameleon-2.0-RC2-r640 bunun eski versiyonunu bulabildim kendi sitesi acılmıyor artık zannedersem.İ386 dosyasını gösteriyorum terminalde ama ondan sonraki kodları giriorm parolamı istiyor,yazıyorum ama böyle bir dosya bulunamadı uyarısı cıkıyor bi orda tıkandım.Birde boot.html dosyası rapid den kaldırılmış onuda bulamadım nasıl yapacagımıda bilmiyorum tam 5 gündür uraşıyorum.Umarım bir yere varabilirim yada birileri birazdaha acıklama birazdaha yenilik yaparsa sevinirim .. saygılar.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Bağımsız Sinema Dergisi.
Pardus... Özgürlük İçin...

Kategoriler


